BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

zondag 16 mei 2010

Communie




Ons Renée heeft op 9 mei haar communie gedaan.


Ik zal bij het begin beginnen. Ze kwam een aantal maanden geleden thuis met een brief die ze op school hadden gekregen van de Parochie dat de kinderen hun communie mogen doen. Dus ze kwam rennend naar mij toe "mam ik wil mijn communie doen". Wij hebben het er thuis over gehad en hadden zoiets van nou als ze dat wil dan mag ze dat van ons. Toen vroeg ze van mama wat is dat eigenlijk je communie doen. Toen heb ik het haar een beetje uitgelegd wat het in hield en ook dat je dan een mooie kleren aan mag en dat je dan ook een feestje geeft. Ze was helemaal door het dolle heen omdat ze niet wist dat ze ook een feestje ging geven. Ons Renée is toen een aantal keer naar een bijeenkomst geweest in de kerk met de andere communiekanten en hebben zo het een en ander uitgelgd gekregen. Ook zijn we een paar keer naar de kerk geweest op zondag morgen en met kerst. En ze kreeg er steeds mee zin in. Toen dat allemal een plaatsje had gekregen zijn we naar de stad gegaan om een leuke mooie kleren uit te zoeken. Ons Renée vind prinsessen dingen wel leuk maar niet zo leuk dat ze ook een princessen jurk aan wil. "Mam ik wil gewoon kleren die ik naderhand ook nog aan kan" Ze heeft de kleren zelf uit gezocht. Ook moesten er mooie schoenen onder. Met haar haren hebben we niet veel gedaan in die zin met naar de kapper gaan en hoog opsteken want ze doet anders ook weinig met haar haren en het moet wel een meisje blijven en niet iemand die gaat trouwen, dus heb ik vrijdags allemaal kleine vlechtjes bij haar gemaakt en die laten zitten tot zondag morgen eruit gehaald.Ik heb het met 3 klemmetjes vastgezet en toen een takje gipskruid erin gedaan. Ze was helemaal blij.

Voor de versieringen in de kerk moet wij in onze parochie zelf voor zorgen en hebben we voor alle communiekanten een roset gemaakt met ballonnen eronder en die op de banken gehangen.

Ze heeft een super dag gehad en heeft vele mooie cadeau's gekregen waaronder van papa en mama en opa en oma een hele mooie zwarte oma fiets. Ook hadden wij als moeders onder elkaar een communie boek laten maken met de namen van de communiekanten er in en die cadeau gegeven in de kerk.


Nu nog een mooie album voor haar maken en dan heeft ze een hele mooie herinnering aan deze mooie dag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten